Nyhetsbrev från chefen…
Jag sitter i styrelsen i ett bolag som är ganska stort. Det händer mycket över hela landet, och floran av information är hur stor som helst. Intranätet är format mer som en webbsida där min startsida är anpassad efter mig och min roll i bolaget. Helt logiskt och inte alls ovanligt. Många väljer att bygga sina intranät på det sättet. Jag kan hitta den information jag söker, och varje gång jag kommer in på ”communityn” som den kallas, så hittar jag något nytt att läsa. Jag uppmuntras också att själv reflektera och rapportera.
Sidan är som en kombination av facebook och en nyhetssida. Det är snyggt paketerat och det är enkelt för mig att hitta intressant och relevant information.
Och så varje vecka så kommer det ett nyhetsbrev i eposten. Där har någon valt ut det viktigaste och presenterar med tydliga rubriker och korta intron med länkar. Jag blir glad varje gång jag får det, nyheterna handlar om försäljningsframgångar, nöjda kunder och annat som är positivt.
Man kunde kanske tänka att det känns onyanserat att bara få ta del av det positiva. Men tvärtom så känns det som att jag får en liten boost av att läsa om framgångarna. Är det opersonligt att få det som ett mail med en nyhetsrubrik??? Egentligen är svaret kanske ja, men det känns inte så. Som komplement till annat så måste jag säga att det är kanonbra. Jag är med i communityn. Jag hör till. Och någon har bestämt att jag ska få ta del av just den här nyheten…